آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 

انگيزه، حالات دروني فرد است كه موجب تداوم رفتارش تا رسيدن به هدف مي‌شود. انگيزه ارتباط مستقيم و مثبت با پيشرفت تحصيلي دارد.

 به همين علت علاوه بر آنكه انگيزه وسيله‌اي براي پيشرفت تحصيلي در نظر گرفته مي‌‌شود، گاهي از آن به عنوان هدف نيز نام برده مي‌شود، زيرا با افزايش انگيزه، پيشرفت تحصيلي نيز پديد مي‌آيد.

 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیافزایش انگیزه دانش اموزان
ادامه مطلب
[ ] [ 11:45 ] [ فردانگار ]

 

روش های ایجاد انگیزه برای یادگیری در دانش آموز

اگر چه برای ایجاد تصویر خوب از خود والدین تنها عامل تاثیر گذار نیستند ولی داشتن رابطه مشترک بزرگ وارانه ،ابراز همدردی واحترام ، اهمیت دادن پذیرش کودک بدون تعیین شرط وشروط، تشویق رفتاروتفکر آزاد .دادن استقلال رفتاری وفکری در جار چوب های مشخص مسلما" بهترین کارهابرای ایجادچنین تصویری خوب ازخود می باشد . 

 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیتشویقراهکارهای ایجاد انگیزهیادگیری
ادامه مطلب
[ ] [ 11:18 ] [ فردانگار ]

 


 

 

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشی است که در شهرستان پاسارگاد در استان فارس جای گرفته است.

 

این مجموعه دربرگیرنده ساختمان‌هایی چون آرامگاه کوروش بزرگ، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بار عام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب‌نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، استحکامات دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری، محوطهٔ مقدس و تنگه بلاغی است.

 

 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیپاسارگادسازندگان پاسارگادآرامگاه کوروشتل تختآرامگاه کمبوجیهمحوطه مقدسکاروانسرای مظفریکاخ بارعامبرج سنگی
ادامه مطلب
[ ] [ 23:7 ] [ فردانگار ]

 

 


موضوعات مرتبط: عكس
برچسب‌ها: علوم اجتماعیعکسجادوی رنگ
ادامه مطلب
[ ] [ 14:13 ] [ فردانگار ]

 

 

ستارخان از سرداران جنبش مشروطه خواهی ایران، ملقب به سردار ملی است. وی با ایستادگی در برابر نیروهای دولتی ضد مشروطه در تبریز جانفشانی‌های بسیاری کرد. 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیتاریخستارخان
ادامه مطلب
[ ] [ 18:10 ] [ فردانگار ]

 

میرزا کوچک جنگلی (۱۲۵۷ - ۱۱ آذر ۱۳۰۰ هجری خورشیدی) مبارز انقلاب مشروطه و سردار جنبش جنگل و از نخستین رهبران جمهوری شوروی سوسیالیستی ایران (همچنین معروف به: جمهوری سرخ گیلان) بود.  


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیتاریخمیرزاکوچک خان جنگلی
ادامه مطلب
[ ] [ 18:5 ] [ فردانگار ]

 

 

آب خواص بسیار مهمی دارد اما گاهی هم به پدیده‌ای تبدیل می‌شود که انسان را با مشکلات بی‌شماری مواجه سازد.


یکی از آنها سیل است که سالانه جان بسیاری از افراد را می‌گیرد. پدیده طبیعی که کشتار توسط آن از زیاد است. برای درک بیشتر این پدیده بهتر است به آن کارشناسانه‌تر نگاه کنیم: 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیسیلتغییرات اب و هواییتغییرات جوی
ادامه مطلب
[ ] [ 19:56 ] [ فردانگار ]

 

تعریف مفهومی خشکسالی :
تعاریف مفهومی که در قالب اصطلاحاتی کلی بیان می شده به افراد کمک می کند تا مفهوم خشکسالی را درک کنند . بعنوان مثال “ خشکسالی عبارت است از یک دورة ممتد کمبود بارش که منجر به صدمه زدن محصولات زراعی و کاهش عملکرد می شود ” .


تعریف عملی خشکسالی :
تعاریف عملی به افراد کمک می کند تا شروع ، خاتمه و درجه شدت خشکسالی را تشخیص دهند . برای تعیین شروع خشکسالی تعاریف عملی ، میزان انحراف از میانگین بارش یا سایر متغیرهای اقلیمی در طول یک دوره زمانی را مشخص می کند . این امر معمولاً با مقایسه وضعیت فعلی نسبت به متوسط های گذشته که غالباً مبتنی بر دوره آماری30 ساله است انجام می شود . 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیخشکسالیعوامل خشکسالیتعاریف خشکسالی
ادامه مطلب
[ ] [ 19:43 ] [ فردانگار ]

 

کتیبه‌ای به خط میخی

خط ِمیخی به آن دسته از خطوط (دبیره‌ ها) گفته می‌شود که نمادهایی شبیه میخ دارند . خطوط میخی گونه‌های گوناگونی دارند که برای نوشتن زبانهای گوناگون به کار می‌روند . از گونه‌های خط میخی می‌توان به میخی سومری، اکدی، ایلامی، اوگاریتی اشاره کرد و هم چنین خط میخی هخامنشی که برای نوشتن پارسی باستانی به کار می‌رفته ‌است. همه خطوط میخی که تا کنون رمزگشایی شده‌اند از چپ به راست نوشته می‌شوند. این خط که برخی باور دارند پایة اندیشه‌نگار دارد، در همه کشورهای آسیای غربی به کار می‌رفته‌است. پژوهشگران، سومریان را سازندة خط میخی می‌دانند. به گمان فراوان خطِ میخیِ هَخامنشی توسط داریوشِ بزرگ ساخته شده است. این گونه خطِ میخی که دارای ۵۰ نشانه است. آخِرین گونة خطِ میخی ‌است که در سدة ششم پیش از زایش مسیح ساخته شده است. این خط برای نوشتن نوشته‌ (کتیبه)های هخامنشی به کار رفته است. خطِ میخیِ هَخامنشی، خطی نیمه الفبایی، نیمه هجایی است افزون بر ۸ نشانه (ایدئوگرام) که برای واژگان پر کاربرد مانند شاه، کشور و اهورامزدا به کار می‌روند. این خط از ساده‌ترین خطوطِ میخی است. تنها خط میخی اوگاریتی است که از آن ساده‌تر است و سَد در سَد الفبایی است. این خط هم اکنون در استاندارد (Unicode (۴٫۱ پذیرفته شده و بازه‌ای به آن ویژه شده است. 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: علوم اجتماعیخط میخیمیخی اکدیمیخی ایلامیمیخی اوگاریتیمیخی هخامنشیتاریخ خط در ایران باستان
ادامه مطلب
[ ] [ 19:25 ] [ فردانگار ]

 

به این میگن هنر یک هنرمند واقعی.دوست داشتی میتونی عکس های بیشتر تو ادامه مطلب ببینی.    


موضوعات مرتبط: عكس
برچسب‌ها: علوم اجتماعیخلاقیتتخم مرغهنر شکستنی
ادامه مطلب
[ ] [ 12:47 ] [ فردانگار ]

 

 

پدر و مادرها اغلب نمي دانند به چه صورت و به چه طريق ممکن در امر آموزش و يادگيري و درس به فرزندان کمک کنند. آنها شايد صدها بار اين کلمه را تکرار کرده باشند «بخوان، بخوان» و دلشان مي خواهد در اين زمينه فرزندانشان را در منزل ياري کنند ولي بنابر دلايلي، خود را درگير اين مسائل که به نظر مشکل و پيچيده است نمي کنند.  


موضوعات مرتبط: اجتماعي
ادامه مطلب
[ ] [ 15:20 ] [ فردانگار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ